Description
Düşük Yoğunluklu Uçak Uyarı Işıkları Tip A veya Tip B, nesnenin daha az yer kapladığı durumlarda 45 metreden daha alçak yapıları işaretlemek için kullanılır. ICAO Ek 14 standartlarına göre sabit nesnelerde Tip A ve B Düşük Yoğunluklu Uçak Uyarı Işıkları geceleri sürekli kırmızı ışık yakacaktır. Düşük yoğunluklu uçak uyarı ışıkları, 45 metreyi geçmeyecek şekilde uzunlamasına aralıklarla yerleştirilmelidir.
Güneş panelinin yönü, sistemin kurulacağı yerin konumuna göre belirlenir. Türkiye gibi kuzey yarım kürede bulunan ülkelerde güneş paneli güneye doğru yönlendirilir. Güney yarım kürede bulunan ülkelerde ise kuzeye doğru yönlendirilir.
Güneş paneli eğim açısı enlem değeri yardımıyla hesaplanır. Bu açı, enlem değeri 25’ten küçükse 0,87 ile çarpılarak hesaplanır. Enlem değeri 25 ile 50 arasındaysa 0,87 ile çarpılır ve sonuca 3,1 derece eklenir. Türkiye 36-42 derece enlem arasında yer aldığından ülkemizdeki tüm kurulumlar için bu hesaplama yöntemi kullanılmalıdır. 50 derece ve üzeri enlem değerleri için ideal açı yaklaşık 45 derece olarak alınabilir.
Panel Eğimi = Enlem x 0,87 + 3,1
Hesaplama yardımıyla bulunacak eğim açısı, panel ile zemin arasındaki açıyı ifade eder. Yani sıfır derece panel eğimi tamamen yatay konumlandırma, 90 derece panel eğimi ise tamamen dikey konumlandırma anlamına gelir.
Işık Yoğunluğu | 10cd veya 32cd |
Renk | Havacılık Kırmızısı |
Pil | Lityum İyon Pil |
Solar Panel | 12W |
Yatay Işıma | 360° |
Dikey Parlaklık | 10° |
Koruma Sınıfı | IP-66 |